Titulinis

Nuotraukos (mažos)
1  2  3  4

Nuotraukos
1  2   3  4  5  6  7   8  9  10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37

Viskas prasidėjo man kažkada vasarą besėdint pas Laurį, berods tai buvo 1999 07 12-14. Nusprendėm, kad reikia tranzuot į Vengriją žiūrėt saulės užtemimo. Bet tuo kalbos ir baigėsi ir aš iš Vilniaus patraukiau namo į Krekenavą. Lauris viską pradėjo organizuot, o aš sau sėdėjau Krekenavoj. 1999 08 04 atvažiavau į Vilnių ir susipažinau su savo partnere Jūratė. 1999 08 06 išvažiavom, prieš tai dvi dienas tragiškai lakstėm po parduotuves ir pirkom viską kas bus reikalinga ir nereikalinga kelionėj.

Tad... 1999 08.06 21 val. sėdę į autobusa išvažiavome iš Vilniaus į Varšuvą. Ten buvome apie 6 val. ryto. ir ilgai negalvodami išvažiavome traukiniu į Krokuvą. Nė vienas iš mūsų negalvojo užsisėdėt Lenkijos sostinėje, nes miestas tikrai nėra labai simpatiškas. Krokuvoj jau praleidom šiek tiek laiko, valgėm kažkokias šudlenkių picas ir smaginomės tramvajais, pirkdami bilietėlius net savo kuprinėms :). Iš šio mielo, bet man nelabai patikusio miestelio patraukėme Slovakijos link jau tranzu ir apie 16 val. buvome Zakopanėje, kas yra kurortas Tatrų kalnuose. Chebros daugiau negu Palangoj, o balos jokios nėra, tik kalnai aplinkui. Nu ir strigom čia, chujova tranzuot buvo, oi blogai. +32 C temperatūra saule kala į makaulę ir reikia eit apie 5km su kupriaku, kuris sveria ~25kg. Šiaip ne taip tranzu ir public transportu pasiekem Slovakijos sieną, kuri buvo padpolna. Pasieniečiai ilgai negalėjo suprast, kaip į toki pasienio postą sugebejo atklyst tranzuotojai. Iš to pasienio kaimelio įsėdom į busą busą ir nuvažiavom apie 20km prie didžiausio Slovakijos ežero, kur turėjom gerą laiką. Įsikurėm kempinge ir ramiai laukem kitos dienos. Aišku pirma naktis buvo su lietum, bet vistiek 1999 08 08 rytas buvo labai cool.

Taigi iš ryto ištranzavom į Budapeštą. Kažkur apie 500 km nuo to ežero. Po labai gražaus važiavimo per Tatrų kalnus ir šiaip gražius šios šalies gamtovaidžius atsidūrėme prie Slovakijos-Vengrijos sienos. (as tranzavau su panele, su kuria susipazinau 2 dienos pries kelione ir kuri yra 4 metais vyresne uz mane). Ir pagaliau sustojo tacka, kurioje sedėjo Lauris su  Arvio. O pati tačka buvo dveijų durų, kokių penkiolikos metų "opeliukas". Oi mažai vietos jame buvo, kad jau prie Budapešto man buvo dzin, svarbu kad tik greičiau išleistų. 22val. mus paleido Budapešto geležinkelio stotyje, nu ir chujova - čigonu aplink pilna ir kitokio mėšlo laksto. Tada sugalvojom kad reikia varyt ieškot nakvynės ir visai netyčia atsidurem 'Pepsi Sziget' festyvalyje, kas yra Vudstoko atmaina Europoj. Per savaitę čia apsilankė apie 250.000 žmonių, kurių 70% neformali chebra. Uz įėjima sumokėję po 20Lt. galėjom čia praleist 2 naktis ir dalyvaut visuose tūsuose, kurie vyko bent per 25 vietas (10 galingu scenu ir 15 palapinių). Geriausias jausmas, kai pabundi 8val. ryte, nes jau per smegenis kala muzika. Guli ir net nežinai kur klausyt, nes aplink groja kokiose keturiose vietose. Iškiši galva is palatkes, o prie scenos tusavojas gal koks 1000 žmonių - 8val. ryto!!! 1999 08 09 Pasismaginę Pepsi tūse (visa tai vyksta Dunojaus upės saloje, kuri yra 2.5 km ilgio ir apie 700 metrų pločio ir netgi vadinasi Pepsi sala) ir pavaikščioję visą dieną po Budapeštą 1999 08 10 dieną ryte išvarėme link Balatono ežero žiūrėti saulės užtemimo.

Nuo Budapešto iki Balatono apie 130km, tad atvarėm greit, bet paklaikom: chebros pilna, kad net bloga. Kempinguose vietos nėra, aplink visą ežerą (kažkur 600km) vien privati teritorija. Taigi po ilgų klaidžiojimų ir kilnojimosi keltu iš vienos į kitą pusę, radom parkelį prie pat ežero ir pasistatėm palatkes. Aplink chebra pamatė ir palatkių pridygo daug. Taip tapom nelegalaus kempingo ikūrėjai.

1999 08 11 atsibudę pažiūrėjom saulės užtemimą: žodžiais sunku kažką papasakot, bet pasakysiu, kad tai yra vienas gražiausių vaizdų, kurį mačiau savo gyvenime. Na tas 100s pilno užtemimo visi stovejo be plionkės. Tikrai nemanau, kad ka nors ispūdingesnio dar pamatysiu.

Nakvodami antra naktį prie Balatono buvom išvaryti is savo našarno kempingo. Atvarė mentas apie 6 ryto ir liepė eit su visais daiktais iš čia už valandos. Taip 1999 08 12 7val. ryto prasidejo tranzas i Kroatiją. Vakare apie 23val. jau sėdėjom mašinoj, kuri važiavo į Zagrebą ir kirtinėjom Vengrų-Kroatų sieną. Tačiau iškilo šiokių tokių problemų ir Kroatai mūsų neįsileido. Paprašsčiausiai jie buvo nusiteikę neįleist mūsų ir tiek. O pretekstas, kad mes neturėjom 200$ vienam žmogui vienai dienai.

1999 08 13 dieną pabandėm ir sėkmingai atsidurėm Zagrebe. Na toliau taip smulkiai neberasysiu: Zagrebe pernakvoję jaunimo hosteli važiavom į Liublianą, kur ant Kroatijos-Slovėnijos sienos mus su Jūrate priverstinai įsodino į maršrutinį autobusą ir už 100km palikom po 10$.  Liublianoj smagiai pasivaikščioję ir vakare našarnai pralindę į kempingą 1999 08 15 patraukėm į Vieną. Tačiau nuo Slovėnijos-Austrijos sienos mes su Jūrate pasukom  pasukom Vokietijos link. Pravažiavom Zalcburgą ir atsidurėm jau beveik Vokietijoj. Chebra varė į Munchena, bet apsigalvojom ir išlipom pasienyje. Kitą dieną (1999 08 16) pasiekėm Viena (aš tą dieną fūroj palikau žemėlapį) ir čia sekmingai apsistojom pas mano draugą. Na buvo šiokių tokių akibrokštų, nes vieną naktį teko miegot požeminėj perėjoj. 1999 08 19 isšvažiavom į Bratislavą, kurią pasiekėm tik 1999 08 21, nors nuo Vienos šis miestas yra tik 60km. Paprasčiausiai Jūratę ir mane toks bičas pakvietė į svečius. Iš Bratislavos 1999 08 22 patraukėm į Prahą. Iš Prahos 1999 08 23 vakare traukinuku, prisipirkę truputuką vyno ir alaus, išvažiavom į Varšuvą...1999 08 24 vakare išlipom iš traukinio Vilniaus geležinkelio stotyje.

Taigi tokia mano kelionė. Šiaip patys geriausi įspūdžiai iš saulės užtemimo ir visos likusios dalies, kai kroatai neįsileido į šalį. Gal kada vėliau aprašysiu ir visas smulkmenas...(Domas 1999 08 28)